Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for Web Shop ordre ved Mortens Gastronomi
Betaling
Mortens Gastronomi modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i danske kroner og moms er inkluderet i prisen
Mortens Gastronomi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Fragt og levering.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Vi sender pakker afsted tirsdag til fredag. Bestillinger afsendes første hverdag efter bestilling, og leveres til den valgte pakke shop eller leveringsadresse typisk inden for 1-2 hverdage. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Fortrydelsesret
Der gives ingen fortrydelsesret på fødevarer.
Fortrydelsesretten ved non food varer er 14 dages fuld returret på non food varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på mgastronomi@outlook.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse uden samtidig at have aftalt dette med os.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation, og kun non food varer.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået af køber.
Ved returnering
Inden returnering skal du rette henvendelse til Mgastronomi@outlook.dk. Først når Mortens Gastronomi og du har indgået en aftale omkring returnering skal varerne sendes til (returnering gælder ikke fødevarer):
Mortens Gastronomi
Spettrupvej 7B
8722 Hedensted.
Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Dette punkt gælder kun for non food varer.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå om varen er som ønsket på samme måde, som hvis du så den i en fysisk butik.
For at varen ikke bliver ødelagt under returneringen, er det vigtigt at den bliver pakket ned på samme – eller næsten samme – måde som den blev modtaget. Vi kan anbefale dig at tage foto under udpakningen af varen.
Hvis varen er håndteret udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså kun gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må se på varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Persondata
Morten Gastronomi, Spettrupvej 7B, 8722 Hedensted, CVR. 38150464, er ansvarlig for de oplysninger du afgiver til Mortens Gastronomi.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. mailadresse, transaktionsbeløb og dato. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger til GLS eller anden transportør, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Mortens Gastronomi og opbevares fem år i.h.t. regnskabsloven, hvorefter oplysningerne slettes.
Dine oplysninger er derudover kun tilgængelige for ansatte hos Mortens Gastronomi i det omfang det er nødvendigt for at kunne ekspedere din ordre og yde den nødvendige service.
For at kunne betjene dig bedst muligt, samarbejder vi herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler vores data og dine oplysninger. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan kontakte os på mgastronomi@outlook.dk, hvis du mener dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Cookie:
Når du besøger www.Mortensgastronomi.dk gemmes informationer – såkaldte cookies – om at du har besøgt websitet. Som følge af dette får Mortens Gastronomi information om, hvor mange besøgende vi har, og hvilke sider, som er mest besøgt.
Du har ved forespørgsel ret til at få indsigt i, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: mgastronomi@outlook.dk